Μαθητική συνέλευση Καρδίτσας: «Ο καθένας παίρνει τις πρωτοβουλίες του».

Επικαιρότητα

Την προηγούμενη εβδομάδα ένα πρωινό ξυπνήσαμε και μάθαμε ότι δύο γυμνάσια της πόλης κάνανε κατάληψη βάζοντας μπροστά την υπόθεση της λεηλασίας των Αγράφων. Αυτή την εβδομάδα, αύριο Τετάρτη 30 Οκτώβρη, η μαθητική αυτοοργανωμένη συνέλευση της Καρδίτσας καλεί συγκέντρωση στην κεντρική πλατεία της πόλης στις 11.30 το πρωί και πορεία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν στην πανελλαδική διαδήλωση που έγινε στις 12 Οκτώβρη στην πόλη και συνεχίζουν να τοποθετούνται δημόσια για ένα θέμα που φυσικά αφορά και αυτούς. Μιλήσαμε με έναν μαθητή του Μουσικού λυκείου, τον Ορ., ο οποίος μας περιγράφει πώς και γιατί συγκροτήθηκε η μαθητική συνέλευση, μας δίνει μία γενική εικόνα του τί συμβαίνει στους μαθητικούς κύκλους της πόλης και μας εξηγεί το σκεπτικό πίσω από τη διαδήλωση της Τετάρτης.

Για τις καταλήψεις σε δύο γυμνάσια

Είχαμε κάνει κάποιες αφισοκολλήσεις, κάποιες ενημερώσεις για την πορεία [στις 12 Οκτώβρη] στα σχολεία της Καρδίτσας. Και είχαν έρθει κάποια παιδιά στην πορεία, είδαν από εκεί πράγματα, ακούσανε, μάθανε. Ο καθένας μαθαίνει καινούργια πράγματα. Και αποφασίσανε να κινητοποιηθούν και αυτοί αργότερα. Και έτσι έγινε και η κατάληψη στο 2ο και στο 3ο Γυμνάσιο. Τα παιδιά των γυμνασίων, επειδή ξέρω και κάποια φατσικά, είχαν έρθει στην πορεία την πανελλαδική. Να μην πω εμπνεύστηκαν, να πω ότι πήραν ένα δείγμα τί πάει να γίνει πάνω στα βουνά, ευαισθητοποιήθηκαν και έδειξαν την εναντίωσή τους με την κατάληψη που έκαναν. Ήταν ολοήμερη και είχε συμμετοχή. Οι καθηγητές στο 3ο Γυμνάσιο τάχθηκαν υπέρ, μαζί με τον διευθυντή. Για το 2ο δεν έχω ακούσει πολλά αλλά και εκεί κάπως έτσι έγινε.

[…] Δυστυχώς δεν επικοινώνησαν τα παιδιά… Δεν θέλω να πω ότι έπρεπε να πάρουν άδεια… Εγώ το έμαθα όταν τελείωσα το σχολείο και δεν πρόλαβα να πάω. Αν το ξέραμε θα πηγαίναμε να συζητήσουμε. […] Ο καθένας παίρνει τις πρωτοβουλίες του. Τα παιδιά είχαν έρθει στην πορεία. Μακάρι να γίνονται συνέχεια αυτά τα πράγματα. Να βλέπεις και παιδιά που είναι μικρότερα από μένα.

Είχαμε κάνει κάποιες αφισοκολλήσεις, κάποιες ενημερώσεις για την πορεία [στις 12 Οκτώβρη] στα σχολεία της Καρδίτσας. Και είχαν έρθει κάποια παιδιά στην πορεία, είδαν από εκεί πράγματα, ακούσανε, μάθανε. Ο καθένας μαθαίνει καινούργια πράγματα. Και αποφασίσανε να κινητοποιηθούν και αυτοί αργότερα. Και έτσι έγινε και η κατάληψη στο 2ο και στο 3ο Γυμνάσιο. Τα παιδιά των γυμνασίων, επειδή ξέρω και κάποια φατσικά, είχαν έρθει στην πορεία την πανελλαδική. Να μην πω εμπνεύστηκαν, να πω ότι πήραν ένα δείγμα τί πάει να γίνει πάνω στα βουνά, ευαισθητοποιήθηκαν και έδειξαν την εναντίωσή τους με την κατάληψη που έκαναν. Ήταν ολοήμερη και είχε συμμετοχή. Οι καθηγητές στο 3ο Γυμνάσιο τάχθηκαν υπέρ, μαζί με τον διευθυντή. Για το 2ο δεν έχω ακούσει πολλά αλλά και εκεί κάπως έτσι έγινε.

[…] Δυστυχώς δεν επικοινώνησαν τα παιδιά… Δεν θέλω να πω ότι έπρεπε να πάρουν άδεια… Εγώ το έμαθα όταν τελείωσα το σχολείο και δεν πρόλαβα να πάω. Αν το ξέραμε θα πηγαίναμε να συζητήσουμε. […] Ο καθένας παίρνει τις πρωτοβουλίες του. Τα παιδιά είχαν έρθει στην πορεία. Μακάρι να γίνονται συνέχεια αυτά τα πράγματα. Να βλέπεις και παιδιά που είναι μικρότερα από μένα.

Η συγκρότηση της μαθητικής συνέλευσης

Η συνέλευση η δική μας ξεκίνησε φέτος. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε την μαθητική αυτοοργανωμένη συνέλευση Καρδίτσας. […] Είμαστε από πολλά σχολεία. Άτομα απ΄όλα σχεδόν τα σχολεία της Καρδίτσας. Η Καρδίτσα έχει 5 Γενικά Λύκεια, 2 ΕΠΑΛ και 1 Μουσικό. […] Θέλαμε να φτιάξουμε μία συνέλευση που θα παρεμβαίνει στα σχολεία και θα δείχνει τα μαθητικά και εκπαιδευτικά προβλήματα μέσα από αποφάσεις που θα παίρνει η συνέλευσή μας. Και να αντιστεκόμαστε σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό πρόβλημα υπάρχει. Γιατί μέσα από την παιδεία έρχεται το μέλλον μας. Και όλες αυτές οι εκπαιδευτικές αλλαγές, το σύστημα των πανελληνίων, είναι το μέλλον μας, κάπως πρέπει να πάρουμε θέση.

Η απόφαση για τη διαδήλωση

Εφόσον έγινε και η κατάληψη αυτή των γυμνασίων είπαμε να το συντονίσουμε μεταξύ όλων των σχολείων να κάνουμε κάτι μαζικό. Και αποφασίσαμε να κάνουμε την κινητοποίηση την Τετάρτη. […] Κατεβαίνουμε 11.30 στην κεντρική πλατεία, εκεί θα συγκεντρωθούμε, θα μοιράσουμε το κείμενό μας, θα έχουμε τα πανιά μας και όταν συγκεντρωθούμε όλοι μαζί θα ξεκινήσει η πορεία, θα κάνουμε μια καλή και μεγάλη διαδρομή. Πιστεύω θα εχει κόσμο. Υπάρχει ένα σχέδιο για εκείνη την μέρα, για να κατέβουν μαζικά παιδιά στην πορεία. Να δείξουμε και εμείς ως  μαθητές οι οποίοι έχουμε μεγαλώσει σε αυτόν τον τόπο, οι οποίοι καταγόμαστε από αυτόν, ότι νοιαζόμαστε γι΄αυτόν. Γνωρίζουμε τί γίνεται και δεν θέλουμε να γίνουν τα βουνά μας βιομηχανικές ζώνες. Και να δείξουμε τη στάση μας, ότι αντιστεκόμαστε στο έργο που θέλουν να κάνουν. […] Φαντάσου [αν ανέβουν τα μηχανήματα επάνω για τα έργα] να είναι όλα τα λύκεια κλειστά. Οι μαθητές με τον τρόπο τους να είναι εκεί στον αγώνα. Να βγάλει η κοινωνία τους αυτοματισμούς της. Φαντάσου όλα τα σχολεία κλειστά, οι μαθητές ενάντια και όσοι θέλουν να κατέβουν και στον δρόμο.

[…] Πάμε και στην Ανοιχτή Συνέλευση όσο μπορούμε. Όποιος μπορεί πάει. Και εμείς με τα διαβάσματα και αυτά πάμε όπου προλαβαίνουμε.

Η δουλειά που γίνεται κάθε μέρα στα σχολεία

Κάθε λύκειο δικαιούται 4 γενικές συνελεύσεις από τους μαθητές. Αυτές είναι του θεσμού του 15μελους. Δεν καθορίζονται απ΄όλους τους μαθητές. Μερικά παιδιά της συνέλευσης συμμετέχουν στα 15μελές. […] Πέρα απ΄αυτά είτε θα βγάλουμε κάποια αφίσα, είτε θα μοιράσουμε κείμενα που έχουμε γράψει. Και συνεννοούμαστε, θα μιλήσουμε και εμείς με μαθητές. […] Στο δικό μας 15μελες, δεν υπάρχει κάποια άλλη ευαισθητοποίηση, πλην ενός παιδιού. Σε κάποιο άλλο λύκειο υπάρχει κάποια παραπάνω ενασχόληση. Το βλέπουν ότι ο τόπος που μεγαλώσανε δεν θέλουν να καταστραφεί. […] Εμείς όσο μπορούμε το φέρνουμε ως θέμα συζήτησης και με τους καθηγητές, να το ακούνε οι μαθητές. Οι καθηγητές ναι, συμφωνούν μαζί μας. […] Όχι όλοι βέβαια. Η τελευταία δικαιολογία που ακούσαμε είναι για κάποιες αφίσες μας ότι δεν αφορούν σχολικά ζητήματα. Αλλά εφόσον το σχολείο είναι χώρος ελεύθερης έκφρασης νομίζω μπορούμε να βάζουμε και χωρίς να παίρνουμε κάποια άδεια. Αυτό μας το είπε ο υποδιευθυντής στο Μουσικό. Είναι σαν να μην έχει σχέση με το περιβάλλον. Εγώ να έχω την δουλειά μου, να είμαι safe και δεν με νοιάζουν όλα τ’ άλλα. Υπάρχουν σίγουρα και τέτοιες συμπεριφορές. Πιστεύω ότι όσοι είναι μαζί μας δεν θα είχαν πρόβλημα με τις αφίσες κ.τ.λ.

* Το κάλεσμα για τη διαδήλωση εδώ.